6/26/2017

Uskalla olla oma itsesi.

Myös minä, kuten moni muu ympäristöstä, eläintenoikeuksista ja ravitsemuksen terveydellisistä vaikutuksista kiinnostunut on varmasti saanut niskoilleen jos jonkin moista pilkkaa tai vähättelyä. Se miksi mä jauhan vegaanisuudesta mun perheelle ja sisaruksille on puhtaasti huoli ja rakkaus. Tiesittekö, että WHO on luokitellut prosessoidun lihan ensimmäisen luokan karsinogeeniksi samaan luokkaan kuin tupakka? Punainen liha on luokassa kaksi. Netflixissä dokumentti What The Health kertoo hyvin ruokavalion vaikutuksesta terveyteen. Suosittelen katsomaan kyseisen dokumentin.

Mun veljeni heitti mulle vitsillä, että antaa mulle syntymäpäivälahjaksi foliohatun. Sanotaanko näin, että kommentti pääsi ehkä vähän mun ihon alle. Kommentti ei niinkään sattunut, mutta olin todella surullinen epäkypsästä käytöksestä näinkin vakavaan asiaan. Sanoin myöhemmin veljelleni ettei se ole mun häviöni millään tavalla jos asiaa ei ota vakavasti. Se on aina vitsailijan tai pilkkaajan häviö. Lisäksi se on meidän kaikkien lasten ja lastenlasten häviö. Se on maapallon häviö, se on eläinten häviö. Olen päättänyt ja kerännyt rohkeutta, jotta uskallan olla avoin asian kanssa ja puhua siitä sosiaalisessa mediassa. Maapallo ja sen elinolot sekä oma terveytemme on meidän vastuulla. Minä en aijo olla se joka syö itsensä hengiltä tai tuhoaa maapallon ilmaston.

150 years ago, they would've thought you were absurd if you advocated for the end of slavery. 100 years ago, they would've laughed at you for suggesting that women should have the right to vote. 50 years ago, they would've objected to the idea of african americans receiving equal right under the law. 25 years ago, they would've called you a pervert if your advocated for gay rights. They laugh at us now for suggesting that animal slavery be ended. Someday they won't be laughing. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti